ZÚTE HONLAP

Kedves látogatónk!
2017. januárjától elérhető a Zöld Út Természetjárók Egyesületének honlapja! Ha egyesületünk túráiról, életéről szeretne olvasni, itt megteheti: ZÚTE HONLAP

Letölthető: ZÚTE TÚRATERV 2022

2011. november 12., szombat

Egy kis Anglia


Sziasztok!

Úgy döntöttem (részben Vincze Gabi tanácsára), megosztok veletek pár képet 8 hónapos angliai tartózkodásom kapcsán. Hátha érdekel valakit.

North Yorkshire-ben, Ramsgillben dolgoztam housekeeperként (takarító-szobalány) a The Yorke Arms nevű panzióban. A panzió honlapja itt

A környéken mindenhol dombok,
 
kőkerítéssel elválasztott…
legelők (főleg birkákkal, tehenekkel),
patakok,
ill. egy nagy víztározó (vadkacsákkal stb.) volt.
A legközelebbi kisváros Pateley Bridge (nekem 70 percnyi gyaloglásra),
a legközelebbi nagyobb város Harrogate volt.
Szabadnapjaimon vagy kirándulni, várost nézni mentem a közelbe; vagy vásároltam.

Yorki kirándulásom (2011.01.26.)

York Minster:











Stump Cross Caverns (2011.02.19.)
(kisebb cseppkőbarlang, túravezetés nélkül)


How Stean Gorge (2011.03.02.)
Itt azt nézhetjük meg, milyen utat vájt magának egy patak a szilafalban – pici terület.





Brimham Rocks (2011.03.28.)
Elég nagy terület, tele különféle sziklaalakzatokkal.





Londonba is ellátogattam (2011.04.21.)
(persze a fényképezőaksim egyből lemerült… és nem volt nálam tartalék)

Big Ben
Druids Temple (2011.05.26.)
(azaz druida templom)

Kb. 4 órás gyalogút volt oda, s még több vissza… Közben 6-7-szer felváltva eláztam (esőköpeny mellett is) és megszáradtam. :)







Ripon (2011.06.14.)
Katedrális




Börtönmúzeum
Ez a rabruha majdnem olyan volt, mint a szobalány-egyenruhám… :)
Csak a börtönben használatos telefonkártyák
***

A környéken szinte egymást érték a turistautak. Túrázásaim során turistatérkép alapján tájékozódtam. Persze egyszer-kétszer sikerült eltévednem…
Ami érdekes volt a számomra, hogy a turistautak igen gyakran magánbirtokokon keresztül vezettek. Ahol pl. volt olyan, hogy a tehenek között bika is legelészett. (Hát, mikor azon a részen kellett átmennem, igyekeztem minél inkább a kerítéshez tapadni.)
Még nagyon sok nevezetességet szerettem volna megnézni a környéken (lett volna mit!), de már nagyon honvágyam volt.

Turistajelzések
Tipikus átkelési mód
Kicsit hiányzik az ottani élet,…

…de főleg a táj! :)


Kovács Adrienn

4 megjegyzés:

  1. szerencsés vagy h ennyi helyre eljuthattál, szép képek :)

    VálaszTörlés
  2. Jé, ezeket a képeket a húgom készítette! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsi a világ!

      Törlés
    2. Nem annyira... :) Húgom már évek óta túrázik, így kerültem én is képbe. Inkább azon lepődtem meg, hogy ide is felkerültek a képek, azaz hogy megtaláltam őket - mert ezt nem mondta Adrienn.

      Törlés