ZÚTE HONLAP

Kedves látogatónk!
2017. januárjától elérhető a Zöld Út Természetjárók Egyesületének honlapja! Ha egyesületünk túráiról, életéről szeretne olvasni, itt megteheti: ZÚTE HONLAP

Letölthető: ZÚTE TÚRATERV 2022

2011. szeptember 11., vasárnap

Zagyvafőtől Sátorosig

Nyárt idéző szeptemberi reggelen indultunk útnak. Zagyvafő vára - illetve már csak a helye - volt első célpontunk. Örömmel láttuk, hogy itt megindult valami pozitív irányba, mert a vár tövében egy ismertető, a fenti sziklafalon pedig egy emlék táblát helyeztek el. Reméljük a tervezett kilátó is megvalósul majd egyszer. A csúcson pár kődarab és a sáncmaradványokon kívül már nem sok emlékeztet a várra.Innen rövid, de helyenként igen meredek szuszogtató következett, míg el nem értük a Medves peremét. Itt megreggeliztünk, majd a Kadlót kereszt érintésével a Medves-magasa felé tartottunk. A kilátás innen - mint legtöbbször - kiváló volt a környező hegyekre. Több tájegységre van itt rálátás. A Cseres-hegység, Mátra, Heves-Borsodi-dombság (Ó-Bükk), Bükk, Mátra, Cserhát, közelebbről a Salgó és a Karancs, mind-mind látható innen. Az Ickós-bércnél gyönyörű bükkösben jártunk, reméljük a favágók nem veszik egyhamar célba ezt a részt (sem). A Medves-magasa északi oldalából különleges kilátás nyílik a környékre és a Somoskői várra. A határsávon mentünk le a Kőtárig. Innen kis pihenő után a Losonczy Anna pihenő és forrás érintésével Somoskőre értünk, ahol a "freskós" sörözőben lazultunk egy kicsit. Hárman tőlünk innen Eresztvény felé tartottak a buszhoz, Mi pedig a Sátoros felé vettük az irányt. A Sátoros egyik sziklájáról megint szép panoráma tárult elénk. Már csak a ma már csendes határátkelőhöz kellett leereszkednünk, ahonnan kényelmesen elértük hazafelé tartó buszunkat a Somosi Fogadónál. A 14 kilométert és 470 méter szintemelkedést kicsit több mint hat óra alatt, nagyon kényelmesen tettük meg.

Zagyvaróna
Pihenő a Kőtárban
Somoskő vára közelebbről
Losonczy Anna pihenő
Van ki itt már vízen jár! (L.A. forrás)