ZÚTE HONLAP

Kedves látogatónk!
2017. januárjától elérhető a Zöld Út Természetjárók Egyesületének honlapja! Ha egyesületünk túráiról, életéről szeretne olvasni, itt megteheti: ZÚTE HONLAP

Letölthető: ZÚTE TÚRATERV 2022

2012. október 17., szerda

Túra a Fehér-tavi csúcsra

Egy kedves meghívásnak eleget téve június utolsó hétvégéjén indultam el egy 7 fős társasággal a Magas-Tátrába. Úti célunk az első nap a Zöld-tavi menedékház és a Fehér-tavi csúcs volt.
  Szombat reggel a Fehérvíz megállóhelyről indultunk el verőfényes napsütésben a Fehérvizi-völgyön át a Zöld-tóig egy kényelmes túraúton.
Ahogy közeledtünk a Zöld-tóhoz egyre másra tűntek fel a Tátra itt ott még hóval borított csúcsai, ami lenyűgöző látványt nyújtott a nyári napsütésben.
  A Zöld-tónál már kétszer jártam, de az előző két alkalommal az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, mivel mindkétszer rendesen eláztunk. Szárítgathattuk magunkat a menedékházban. Most viszont szerencsénk volt, az eső elkerült minket és így teljes pompájában tárult elénk a tó a menedékházzal. A menedékházban rövid pihenő után folytattuk túránkat a Fehér-tavi csúcshoz.
Ahogy egyre magasabbra értünk az árnyékosabb részeken még jócskán volt a tavalyi hóból.
Számomra mindig különös érzés marad nyáron a havon járni.
A Vörös tavat és a Kék tavat magunk mögött hagyva egy vasláncokkal biztosított szakasz leküzdése után elértük a Karó-tavi átjárót. Ez a láncos rész nem kis küzdelmet jelentett nekem oda és vissza úton is, mivel én még csak most barátkozom az ilyen láncos szakaszokkal.
A láncos rész előtt egy nagy szikla takarta mélyedésben egy geoláda van elrejtve, melyet egyik társunk viszonylag rövid idő alatt megtalált az internetes leírás alapján.
Az átjárón átkelve a gerinc nyugati oldalán meglehetősen hullámzó út vezet a csúcsra.
A csúcsról fenséges látvány tárult elénk a környező hegyekre és tavakra. Engem leírhatatlan érzés kerített hatalmába, több mint 2000m magasan széttekinteni a körülöttem levő világra.
A csúcson tartott rövid pihenő után visszaindultunk a Zöld tóhoz. A vissza úton zergékkel is találkoztunk.
A menedékházban egy hosszabb pihenő után indultunk haza a szállásunkra.
 Másnapi túránk a Csorba tótól indult a Fátyol vízeséshez. Ez a túra könnyed levezetése volt az előzőnapi izgalmaknak. A vízesés közelében szintén el van rejtve egy geoláda. Kincskereső társunk ezt is ügyesen megtalálta.
  Ezen a hétvégén harmadjára jártam a Magas-Tátrában és felejthetetlen élményben volt részem, ezt szeretném most megosztani veletek és köszönetet mondani azoknak, akik ehhez hozzásegítettek, biztattak és támogattak a túra alatt.