ZÚTE HONLAP

Kedves látogatónk!
2017. januárjától elérhető a Zöld Út Természetjárók Egyesületének honlapja! Ha egyesületünk túráiról, életéről szeretne olvasni, itt megteheti: ZÚTE HONLAP

Letölthető: ZÚTE TÚRATERV 2022

2014. október 20., hétfő

Kipróbáltuk Magyarország első via ferrata útjait


  Május 3-a után – amikor is kis csapatunk először utazott el Csesznekre azzal a szándékkal, hogy kipróbálja hazánk első via ferrata útjait, azonban az esős idő miatt erre akkor nem volt lehetőség, s helyette túráztunk egyet – július 26-án újra Csesznek felé vettük az irányt.

  Most kedvező volt az időjárás a kalandra, amire a Magyar Kaland - Sport Egyesület szervezésében vállalkoztunk. A felszerelést az egyesület biztosította.
ZÚTÉ-s csapatunk (4 fő) a sziklamászó és külföldi via ferrátás tapasztalattal is rendelkező kolléganőmmel egészült ki.

Segítséget kaptunk a felszerelés átvételéhez **

Megvártuk, míg mindenki megkapta a szükséges eszközöket,

**

majd elindultunk az első, legkönnyebb, C-s pályához.
Egy kis elméleti oktatás után elsőként a bátrabbak vágtak neki.

Hú, oda kell felmenni? **

Sajnos számomra már ez a pálya is feladta a leckét, rögtön a legelején. Visszafordultam, s miután a többiek mind elindultak,


**
**
  
kaptam egy kis segítséget kötéllel, hogy mégiscsak átjussak ezen a részen.


**

A többiek nagyon élvezték,

*
*
*
*
*

míg én kicsit megszenvedtem a dologgal.

**


A D-s, eggyel nehezebb pályának én már neki sem rugaszkodtam.

E pálya elején is volt, aki visszafordult - segítségnyújtás kötéllel


A mi csapatunk bátor tagjai viszont mentek előre rendületlenül. :)

**
*
*
A második út végállomásáról szép kilátás nyílt a cseszneki várra

 A harmadik, legnehezebb, E-s pályába már többeknek beletört a bicskája. Közülünk is csak a kitartóbbaknak, Bettinek és Krisztinek sikerült azt abszolválnia.
(Eközben én a C-s pályán mentem még egy kört – most már segítség nélkül.)

*
*

<< >>

  Mindenképpen élményekkel telve utaztunk haza, ki büszkén, ki kicsit csalódottan.
Én pl. örültem, hogy nem volt hely a via ferrata csoportban, mikor a Dolomitokba jelentkeztem. Ill. megfogadtam, hogy következő via ferrátás kalandom előtt kicsit majd gyúrok karra…

<< >>
              
                 Szöveg és kép: Kovács Adrienn

                  *Fotó: Katona Krisztina
                **Fotó: MaKaSe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése